Tato webová stránka potřebuje váš souhlas pro používání cookies, které slouží pro personalizaci obsahu a reklam, analýzy návštěvnosti a
další účely.
Souhlas se všemi cookies udělíte kliknutím na tlačítko „Přijmout vše“. Chcete-li přijímat pouze technicky nezbytné cookies, klikněte na tlačítko „Jen nezbytné“.
Na Králicko se v červnu vrátí pára, historické vlaky vyrazí každou sobotu
Pardubice – Na železniční trať Česká Třebová – Hanušovice se přes léto vrátí historické vlakové soupravy, jejichž jízdy nalákaly v minulých dvou letech tisíce cestujících. Ti se stejně jako v minulosti mohou svézt třemi typy lokomotiv, z nichž dvě jsou parní a jedna motorová. Pravidelný sobotní provoz začíná 17. června a potrvá do 30. září.
"V minulém roce jsme vzhledem k omezení provozu na trati do Hanušovic zvolili mírně upravenou variantu začínající v České Třebové a končící v Červeném Potoce v blízkosti pěchotního srubu K-S 8. Pro letošní rok budeme znovu zajíždět až do Hanušovic v sousedním Olomouckém kraji,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že cestující mají díky projektu Pardubického kraje a Českých drah možnost zavzpomínat na časy minulé a svézt se parním vlakem nebo historickou motorovou soupravou. V oblasti pod Králickým Sněžníkem se zároveň nachází mnoho historických, ale také přírodních památek. „Cílem již třetího ročníku této akce je především další zatraktivnění turistické oblasti, kde se nachází nejen Králický Sněžník, dominanta našeho kraje, ale také tvrz Bouda, Vojenské muzeum Králíky a Vojenské muzeum Lichkov, středisko na Dolní Moravě nebo pěchotní srub K-S 14,“ vyjmenoval hejtman některé ze zajímavostí. „Zájem cestujících dokazuje, že podobná turistická atrakce má v našem kraji své uplatnění, jelikož láká nejen milovníky železnice, kterých je v regionu s bohatou dopravní tradicí celá řada. Na své si přijdou při výletech na Králicko také rodiny s dětmi,“ řekl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Historické vlaky pojedou každou sobotu od 17. června až do 30. září. V provozu budou celkem tři lokomotivy. „Hned třikrát se cestující budou moci svézt parní lokomotivou 464.008 Bulík, která byla vyrobena v roce 1935. V běžné soboty se pak budou objevovat dvě lokomotivy, jedna parní a druhá motorová. V prvním případě se jedná o lokomotivu 423.009 Velký Bejček z roku 1922, ve druhém o motorovou soupravu M286.0 Krokodýl vyrobenou v 60. letech,“ vysvětlil hejtman.
Ceník jízdného se v historických vlacích řídí platným tarifem Českých drah, který je navýšen o jednorázový příspěvek na obnovu a údržbu historických lokomotiv v hodnotě 15 korun. Více informací včetně podrobného jízdního řádu a zajímavých míst najdete ZDE.